Kérdezzen bizalommal a lelkiatyától!


Biztonsági kérdés:
Mennyi tizenhét meg tizenöt? (a választ számmal kell beírni)


küldés
eddigi válaszok
Tisztelt Lelkiatya! Szégyellek misére menni , gyónni. Kövér vagyok arcom is csúnya pedig 30 éves se vagyok. Két papunk van az egyik alszerpap. Úgy érzem biztos le néznek mondják milyen csúnya vagyok. Nem vagyok méltó ilyen csúnyán misére menni. Nagyon szeretnék menni de félek. Már sírok is hogy mit gondolnak rólam a papok. ( En vagyok az a szülő aki írt Önnek hogy az alszerpap hatására az óvodás kislányomat érdekli a vallása és enis általa tértem vissza hozzá) Írt Ön hogy továbbítjak neki a puspokurnak. De valahogy úgy érzem hogy mondja hogy ilyen csunyat még nem lattot stb. Tudom nem neki kellene tetszenem de nem megy. Szeretnék a lányommal templomba menni de félek le egettem azzal ha meglátják velem. Nem vagyok méltó ilyen testel beterjek Isten házába és közel keruljek egy paphoz.
Abban egészen bizonyos lehet, hogy Önt (is) nagyon szereti Isten, ahogyan a kislányát, az illető alszerpapot vagy bármely hívőt a templomban. Szóval, semmivel sem kevésbé, mint őket. S ahogy írja, a templomba nem az emberekért megyünk, sem a papért, sem más hívő miatt, csakis egyedül Istenért. Illetve az Ön esetében még ide lehet venni, hogy a kislánya miatt is nagyon fontos, hogy ott legyen a templomban. Ez a templomba menés lehetősége, érdekes módon, fölerősítette Önben az önértékelés, önbecsülés hiányát. Bizonyosan más helyezetekben is szenved ettől, de ez itt most nagyon fölerősödött. Azt kell mondanom, hogy ez teljes egészében a kísértő műve. Ezt a gyöngéjét használja föl arra, hogy megakadályozza, hogy elmenjen a templomba. Ezzel két legyet üt egy csapásra, mert így a kislányának is jelentősen megnehezíti a templombajárást. Kedves Testvérem! Ne üljön föl ennek a hazugságnak! Biztosíthatom Önt, hogy ott a templomban senki, de különösen a pap nem fogja Önt rossz szemmel nézni. Hiszen, ha valahol, akkor épp a templomban nem a külső számít, hanem a belső, hogy milyen lélekkel megy el és van ott az ember. Egyébként is fontos volna, hogy ebből a súlyos alulértékeléséből ki tudjon emelkedni, de a legeslegfontosabb lépése most az kell, hogy legyen, hogy ezt a teljesen alaptalan és üres érvelést teljesen vesse félre. Önnek ott a helye a templomban. Maga az Úr várja Önt oda, aki annyira szereti, mint senki más ember itt a földön. Remélem, sikerül e szavakkal meggyőznöm Önt és már a legelső adandó alkalommal elmegy a kislányával a templomba. Meg fogja látni, hogy ő is mennyire boldog lesz. És Ön is. Bátorság!
Római katolikus papság hordhat/viselhet görög katolikus reverendát, vagy görög katolius papság római reverendát?
Azt hiszem, ma már nem olyan szigorúak az előírások ezen a téren. Görögkatolikus papok közül sokan voltak, akik római reverendát viseltek. Most meg látok római papokat, akik valamely keleti szabású reverendát hordanak. Szerintem nincsen erre vonatkozó tiltás.
Kedves Lelkiatya ! Kérem imádkozzon az abortusz ártatlan áldozataiért és a mohácsi szülészeti osztály újraindulásáért. Én sosem sajátos önző célokért kérek imát. Hiszem és tudom, ahogy Szűzanyánk magánkinyilatkoztatásokban többször is jelezte nem lesz magyar megújulás az abortusz bűnének letétele nélkül. Én ezért küzdök már sok-sok éve. A másik nagy szívem csücske. hogy a nemzet temetőjében Mohácson, ahol annak idején a középkori magyarság elpusztult, induljon újra az élet a szülészet által. Mert hiszem és remélem, hogy az élet mindig győz a halál felett. Én egyébként római rítusú vagyok, de mindig vonzódtam a keleti liturgia iránt talán szerb gyökereimnek köszönhetően. Isten áldását kérve minden jó akaratú emberre. Krisztus feltámadt. valóban feltámadt.
Imádkozzunk!
Kedves Lelkiatya és olvasók! Olvastam, hogy egy hölgy közfoglalkoztatott és egyetemre szeretne járni. Bátran vágjon bele, imádkozom érte. Sajnos ebben a cipőben járok. 2. éves óvodapedagógus hallgató vagyok levelezőn, mellette közfoglalkoztatott adminisztrátor 2 éve. 36 éves vagyok. Sajnos anyagilag és lelkileg megvisel ez a helyzet. Jelenleg óvodába nem vesznek fel. Csapdának érzem én is a közfoglalkoztatást.
Bár ehhöz végképp nem értek, de amennyire én látom, a közfoglalkoztatás valóban csak egy átmeneti állapot lehet. Egy bizonyos ideig kisegíthet, de onnan mindenképpen érdemes tovább lépni. Segítse az Úr e többre törekvésüket!
Dicsőség Jézus Krisztusnak! Kedves Atya! Egy görögkatolikus fiatalember vagyok. A párom (még nem vagyunk jegyesek), a hitét mélyen megélő római katolikus. Szeretném bevezetni a görögkatolikus szertartásokba, jelképekbe, a jelentésekbe, amire ő nagyon is nyitott. Azonban szembesültem azzal a ténnyel, hogy tudásom hiányos, és szeretnék számára magyarázatot és kiindulási alapot is adni. Esetleg Atya tud ajánlani könyvet, előadást/ előadásokat, hogy válaszoni tudjak a kérdésekre, illetve az egészet hogyan érdemes csinálni? Előre is köszönöm!
Van egy remek összefoglalás felnőtt keresztények számára: Krisztus közöttünk. Ez a könyv minden könyv- és kegytárgyboltunkban kapható. Jó szívvel ajánlom. Ugyanakkor javaslom, hogy szólítsák meg valamelyik atyát, hogy személyes kapcsolatuk is legyen az egyházunkkal, és a könyvön kívül neki tehetik föl a kérdéseiket.
Kedves Lelkiatya! Mi a megítélése annak, ha valaki farsangkor beöltözik papnak, apácának, pápának stb??
Ha tréfából teszi, minden bántó szándék nélkül, akkor én nem látok benne nagy hibát. Főként, ha egy gyermek öltözik be. Sőt, ez esetleg egy apró jelűzés is lehet a belső világáról. Hozzáteszem, ez meglehetősen megkésett kérdés, hiszen farsangi mulatságoknak már február derekán lejárt az ideje.
Tisztelt Lelkiatya! Honnan tudom hogy halálos bűnben vagyok e???? Mik a halálos bűnök??? Illetve még lehet e gyóni adható e feloldozás???? Válaszát előre is köszönöm Ildikó???
Kedves Ildikó! Ha Ön bizonytalan abban, hogy halálos bűnben van-e, akkor biztosíthatom, hogy nincs. Az a halálos bűn, ha az ember tudva és akarva, szándékosan szembefordul Isten akaratával, s ezzel a megátalkodottságával követ el súlyos bűnt. Véletlenül nem lehet elkövetni ilyen súlyos bűnt. S az sem valószínű, hogy élete korábbi szakaszában így szembefordult volna Istennel, de azóta már erről megfeledkezett volna.
Jó estét! Lehet kérni az Istentől a lottó telitalálatát?
Mindent lehet kérni, tehát ezt is. Fontos hozzátenni, hogy ezt akkor adja meg az Úr, ha az üdvösségét is ez szolgálja. Mert ha nem, akkor nem csak nem adja meg, de a kérés is félresikerült, hiszen célt téveszt. A lottó ötös is szolgálhatja az üdvösséget, de csakis ezzel együtt szabad és érdemes kérni. Az a javaslatom, hogy ha arra kéri az Urat, hogy a lottóval ilyen nagy nyereményt érjen el, akkor hite és bizalma igazolásául egyetlen egy szelvényt vegyen meg és tegyen föl. Utána pedig soha többet. Ugyanis, ha az Úr ezzel a nagy összeggel meg akarja Önt ajándékozni, akkor ezt egyetlen szelvénnyel is meg tudja tenni. Ha viszont nem kapja meg a nyereményt, akkor megtudhatta, hogy nem ez az Úr akarata, s ezek után tovább próbálkozni már a teljes bizalmatlanság jele volna.
Kedves Lelkiatya! Olvasom A zsidóknak írt levelet, nem könnyű olvasmány, ennek értelmezésében kérném a segítségét. A 9,23 és előzményei szerint az ószövetségi istentisztelet minden eszközét vérrel tisztították meg, mivel "szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg", ezzel szemben pedig Krisztus áldozata áll, amivel kapcsolatban azt írja a szerző, hogy "magukat a mennyei dolgokat ezeknél különb áldozatokkal [kellett megtisztítani]", amit Krisztus tett meg. Egybe a 9,23 (STL): "Szükséges volt tehát, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat viszont ezeknél különb áldozatokkal." Nagyon meglepett, hogy magukat a mennyei dolgokat is meg kell tisztítani, és vajon ez mit jelenthet. Aztán egy másik szöveg jutott eszembe, amit régen olvastam és még ennél is jobban meglepett, nem biztos, de talán Puskás Attila írta Hans Urs von Balthasar nyomán, miszerint a mennyország valójában Krisztus által lett vagy valamiképpen általa jelent meg, mintha előtte bizonyos értelemben nem is létezett volna. De lehet rosszul emlékszem, és butaság A zsidókhoz írt levéllel összekapcsolni, de nem lehet, hogy a szerző arra gondol, hogy áldozatával Krisztus megnyitotta a mennyek országát, csak a tisztulás áldozati terminológiáját használja? Mert ugyan miért kéne megtisztítani a mennyet, ami nyilván eleve tiszta. De azért mégis érdekes, hogy ezt írja, gondolom nem véletlen. Vagy lehet arra gondol a szerző, hogy valamilyen értelemben maga a menny úgymond hiányos volt és valóban meg kellett tisztítani, így pedig az angyalok bukására utalhat? Vagy esetleg Ádámra, aki eszerint bukása előtt egyszerre volt úgymond mennyei és földi létező, ahogy Krisztus Isten és ember, az új Ádám, és ilyen értelemben tisztította meg a mennyet, hogy önmagával töltötte be? Továbbá lehet nagyon elrugaszkodott gondolat, de a szerző az ószövetségi áldozattal kapcsolatban az idézett rész előtt a vér jelentőségéről beszél, Krisztus testét és vérét pedig a liturgia a mennyei angyalok kenyerének nevezi, és az Eucharisztia áldozat, tehát lehetséges, hogy úgymond a mennyben is kell lennie Eucharisztiának, és ez nem volt Krisztus áldozata előtt, így pedig áttételesen erre is gondolhatott a szerző, vagy legalábbis megengedett egy ilyen eucharisztikus értelmezés? Hiszen ha jól értem, az Eucharisztia nem választható el Krisztus áldozatától, sőt maga az áldozat, és másutt utal is a kenyeret és bort áldozó Melkisedekre. De ezt az egészet most lehet nagyon zavarosan fogalmaztam meg, elnézését, remélem azért érthető. Köszönöm válaszát.
Igen, valóban nem könnyen érthető a Zsidókhoz írt levél. Egyrészt azért, mert a zsidó gondolkodás tükröződik benne, amely meglehetősen eltér a mi, európai gondolkodásmódunktól. Másrészt azért, mert nagyon sok szimbólumot használ. Ez is kicsit idegen nekünk, túlságosan racionálisan gondolkodóknak. Az említett részt én úgy értelmezem, hogy a megtisztulásra váró mennyei dolgok az újszövetség elemei. Jézussal már elközelgett a mennyek országa, kereszthalálával és feltámadásával szabad utunk lett az Atyához. Az Egyház és az újszövetségi lét már a menny kapuja. A mennyországban nincs semmi megtisztítani való. Arra bizonyosan nem gondolhatott a szerző. A mennyei dolgokról szólva inkább az Egyházra kell gondolnunk, amely az Isten országának egyszerre már és még nem beteljesült valósága. Éppen az által válnak mennyeivé, hogy Krisztus megtisztította, istenivé tette őket. Ezek a földi dolgok hordozzák valamiképpen a mennyeit, a mennyeiekhöz tartoznak, de még megtisztulásra szorulnak. A mennyországban lesz Eucharisztia. Éppen ott a leginkább. Hiszen az nem más, mint egyesülés Krisztussal, illetve rajta keresztül a Szenháromsággal. Ott már az Eucharisztia többé nem a keresztáldozathoz kapcsolódik, hanem annak gyümölcseként a beteljesült szeretethöz.
Kedves Lelkiatya! Az egyik friss kérdésben helyesen megelmíti a kérdező, hogy a négy égbekiáltó bűn között ott van a szodomai bűn. Ma mise előtt belelapoztam az Éneklő Egyház című énekeskönyvbe (eléggé új kiadású volt), ahol csak három égbekiáltó bűnt nevesítenek, sőt, explicite állítják, hogy csak három van. Miért nyúlhattak a szerzők ilyen súlyos csúsztatáshoz? Nem kellene ezt s téves kijelentést korrigálni? Válaszát előre is köszönöm!
Szerintem csak véletlenül maradhatott ki a negyedik, hiszen a katolikus egyház tanítása ezen a téren teljesen világos. Az Éneklő Egyház még a 80-as években készült, úgyhogy bizonyosan nem az lmbt mozgalmak hatására történt változtatás.
Tisztelt Lelkiatya! Szeretném jobban megismerni Jézust! Hogy milyen hogy néz ki hogy vélekedik a gyerekekről az emberekről stb
Ennek érdekében a legkézenfekvőbb, ha sokat olvassa a Szentírást, főként az Újszövetséget, Jézus életét, tanításait. Illetve ezek mellett jó könyveket is talál: Belon Gellért: Ellesett pillanatok (Szent István Társulat) Jelenits István: Betű és lélek (Szent István Társulat) Eduard Schweitzer: Mit tudunk valóban Jézus életéről? (Kálvin kiadó) Gerhard Lohfink: Jézus utolsó napja (Kairosz kiadó)
" Kedves Lelkiatya ! Ön egyetért ezzel ? Ez az út hozzáállás amit itt mond helyes lehet?Megtetszett és el gondolkodtatott !Köszönöm ?Bármi, ami idegesít, valójában türelemre tanít téged. Bármi, ami feldühít, valójában megbocsátást és könyörületet tanít neked. Bárki, aki elhagy téged, valójában arra tanít, hogyan állj meg a saját lábadon. Bármi, aminek hatalma van feletted, valójában arra tanít, hogyan nyerheted vissza a hatalmad. Bármi, amit utálsz, valójában a feltétel nélküli szeretetre tanít téged. Bármi, amitől rettegsz, valójában bátorságra és a félelmed legyőzésére tanít. Bármi, amit nem tudsz befolyásolni, valójában az elengedésre tanít.? Jackson Kiddard írta
Igen, így van. Összefoglalva Szent Pált idézhetjük (a minap írtam ugyanezt valamelyik levélírónak): "Akik Istent szeretik, azoknak minden javukra válik" (Róm 8,28)
Kedves Lelkiatya! Isten mindentudó Akkor ő tudja pontosan ,már most is,hogy én a halálom után hol leszek ?vele -e? És a sátán ezt viszont nem tudja és ezer oldalról támad de a végén veszít mert nem látja a végét de próbálkozik Vagy most ezt hogy képzeljem el? Köszönöm
Igen, így van. Istennek mindentudása van, a sátánnak nincs. A sátán csak következtet. És valóban, próbálkozik fáradhatatlanul. Ő nem tudja a végét. A legtöbbször veszít. Legalábbis nagyon reméljük, hogy sokkal többen vannak a mennyorszgában, mint a pokolban. Az a lényeg, hogy a mi esetünkben veszítsen, vagyis ne hagyjuk egyetlen helyzetben sem, hogy átverjen minket, hogy bármilyen csalárdsággal, kecsegtető dologgal el tudjon minket távolítani Istentől. Minden bűn eltávolít tőle, ezeket a hibákat tudjuk a bűnbánatunkkal helyrehozni.
Kedves Lelkiatya! Nem tudom, hogy jó-e az, amit csinálok, jó úton járok-e és erről szeretném a véleményét kérni. Azzal kezdeném, hogy nagyon szeretem Jézust és az utóbbi években rengeteget változott miatta az életem. Az, hogy megváltozott az életem, az részben azt hiszem az isteni kegyelem miatt van, másrészt benne volt a saját igyekezetem is. Hol az egyik volt erősebb, hol a másik. A kérdésemhez azt szeretném előre leírni, hogy egyre több bűnömtől megszabadultam. Először teljesen elmaradtak a veszekedéseim másokkal, az irigység, a világnak való megfelelés, az ellenségem miatti rossz érzések, szeretetlenség. Ezután megszabadultam az önkielégítés bűnétől. 1-2 bűnömet még próbálom kipucolni magamból, ez még folyamatban van, de igazából ezek a bűnök nem is szándékosak. Néha hiába veszem Isten nevét, de igyekszek megállni, hogy kimondjam vagy ha kimondom véletlenül, befejezem úgy a mondatot, hogy ne hiábavétel legyen hanem Istennek szánt mondat, például "Istenem, áldott vagy mindörökké" , hogy ne csak úgy kimondjam a nevét. A másik dolog, ami van még, az a türelmetlenség vagy mérgesség. ... Úgy érzem, arra a szintre jutottam, hogy ha még tovább akarnék tisztulni és az igyekezetem sikeres lenne, akkor tényleg olyan lennék mint Jézus. Attól a ponttól kezdve nem lenne bűnöm. Mert már így is alig van. És ami van, az se minden nap van. Nagyon hihetetlen ez, én nem vitatom, de tényleg így vagyok. Emiatt töprengek azon, szabad-e nekem tovább igyekeznem ebben? És ha tényleg 90%-ban olyan leszek mint Jézus? Vagy 99%-ban. Ha tényleg megszabadulok az összes bűnömtől, nem rossz az? Ha eljutnék oda, hogy tényleg megszabadulok minden bűnömtől és új bűnökkel se küzdök? Elismerem, hihetetlenül hangzik, mintha álom lenne, de nem alaptalan, amit mondok. Lehet, hogy hinnem kellene Jézusnak és bíznom kellene Jézusban, hogy ezt szeretné nekem, jó úton járok és akár még sikerülhet is, ez, hogy Önnek írok, kicsit olyan mintha Jézusnak nem mernék valamit elhinni, de olyan szép ez, hogy túl szép ahhoz, hogy igaz legyen és nehéz is. Szerettem volna plusz megerősítést nemcsak Jézustól hanem Öntől is és bizonyosságot, hogy jó úton járok.
Biztosíthatom Önt, hogy nem fog sohasem eljutni oda, hogy már semmi bűne nincsen. Az ember nem tud bűntelenné válni itt a földön. Igaz, Szent János leír egy zavarba ejtő mondatot: "Az, aki benne marad, nem vétkezik." (1Ján 3,6) Csakhogy mi sohasem tudunk maradéktalanul benne maradni. Mégis erre folyamatosan törekednünk kell. Igen, csak nyugodtan folytassa ezt a törekvését. Bár hozzá kell tennem, a nagy szentek egyik fontos ismérve volt, hogy önmagukat nagy bűnösöknek tartották. Mégpedig azért, mert fölismerték Isten minden elképzelést fölülmúló jóságát, s ahhoz mérve a sajátjukat olyan csekélynek találták, hogy nem győztek bűnbánatot tartani, hogy méltatlanok maradtak Jézus ilyen hatalmas szeretetére. Úgyhogy az lesz majd az újabb fokozat az Ön lelki életében, amikor már nem azt nézi, hogy milyen bűnöket hagyott el, hanem azt a - régi énjéhöz képest - kicsi bűnt is mennyire nagynak látja, ha Jézus szeretetéhöz méri. Tehát bátran közeledjék Jézus felé. Ez egy egész életen át tartó folyamat. Elérni őt lehetetlen, hiszen ő végtelen, mi meg végesek vagyunk. Nagy kalandok várnak még Önre. Odaadó és hálás szívvel készüljön erre!
Kedves Lelkiatya! Öcsém egy érdekes ,elgondolkodtató kérdést tett fel,ezen beszélgettünk.Nem is tudtam válaszolni rá !! Isten ugye megteremtette az első emberpárt Ádám és Évát. Lett a szerelmükből gyermek Káin és Ábel. Testvérem azt nem érti,hogy, hogy van az emberi tovább szaporodás ( tisztán )Úgy értve,hogy felvetette,hogy ha Káin és Ábel ugye volt ,az emberek gyermeknemzés útján jönnek létre, de ott mégis hogy? Mert adott a szülő majd lesz gyermek ,a gyermeknek is gyermek ,na de ott testvérek vannak... Nálunk én egy másik család gyermekének lettem a felesége, de ott 1 család van Ők!!! Hol talált olyan nőt aki nem a testvére? Rokona.... Kérdezett engem ,semmit nem tudtam mondani,csak biztos ,hogy nem áll fenn vérfertőzés testvér testvérrel hál,mondtam nem tudom, de honnan tudjam én ezt ,ezzel megfogott ,viccesen mondta is ... Mit nem tudunk ,értünk az egész emberiségi szaporodásról? Köszönjük szépen, hogy tetszik segíteni.
A teremtéstörténet nem természetrajzi leírás. Ha nagyon szó szerint akarnánk venni a szöveget, akkor már azon is elcsodálkozhatnánk, hogy mivel a napot, holdat csak a negyedik napon teremtette meg az Úr, akkor hogyan lehetett előtte számolni a napokat? Ez a szöveg költői elbeszélés, amelynek a lényegét kell megérteni és nem a részleteit boncolgatni. Pl. a férfinak is egy bordával kevesebb kellene, hogy legyen, ha Isten abból alkotta meg az asszonyt. Hogy hogyan indult el a világmindenség tágulása, hogyan jelent meg a szerves élet a földön, hogyan jelent meg az ember, ezek mind a mai napig nagy titkok, ezekre a tudománynak nincs magyarázata. A nagy bumm után már hogyan formálódtak meg a csillagok és bolygók, a Földnek nevezett bolygón hogyan alakultak ki az elemek, a már meglévő szerves anyagokból hogyan szerveződött az élet, az emberiség hogyan szaporodott el a különböző földrészeken, ezeket a tudomány le tudja írni. De a nagy kezdeti pillanatok: a világmindenség elindulása, a szerves anyag megjelenése, az ember keletkezése, ez a három esemény titok marad az emberi értelem számára, nincs rá természettudományos magyarázat. A Biblia sem azt adja, hanem a lényeget mondja ki: Isten teremtette az embert, férfinak és nőnek teremtette, a saját képére teremtette. Ez a három leglényegesebb tanítása a teremtéstörténet emberre vonatkozó kinyilatkoztatásának. Ha kicsiny gyermekről van szó, akkor ezeket nem így kell elmondani neki, hanem úgy, hogy a Biblia a lényeget tanítja és nem tér ki a részletekre. De ha már érdeklődőbb gyermekről van szó, akkor érdemes neki beszélni ezekről a természettudományos titkokról. Amelyek ugyan nem az ő kérdésére adnak választ, hanem azt mutatják meg, hogy sok titok áll még előttünk, melyek jó részét majd csak odaát, a mennyországban fogjuk megtudni.
    ... 7 8 9 10 11 
12
  13 14 15 16 17 ...